Psykologen Vygotsky var oppteken av at læring skjer i eit sosialt samspel. Det skal vere ein interaksjon mellom individ, og kunnskap vert skapt i samhandling mellom menneske. Han sa også at menneskets levevilkår vil påverke deira tankemåte, og at det er felles eigenskapar i omgjevnaden som gjev menneske ein måte å tenke og til å forstå kvarandre på. Gjennom fellesskapet når ein lengre om ein står saman, enn om ein står aleine. Fellesskapet fortel oss også at dei kollektive prosessane er viktige.
Skulen skal som læringsarena legge til rette for at alle elevar skal verte integrerte menneske og at dei skal verte rusta til livet viare. Elevane skal verte eit samarbeidande menneske. For å nå dette målet er samskriving eit godt hjelpemiddel. Gjennom arbeid med denne metoden vert ein vand til å måtte forhalde seg til ein, eller fleire, medelevar i ei gitt oppgåve.
Skulen skal som læringsarena legge til rette for at alle elevar skal verte integrerte menneske og at dei skal verte rusta til livet viare. Elevane skal verte eit samarbeidande menneske. For å nå dette målet er samskriving eit godt hjelpemiddel. Gjennom arbeid med denne metoden vert ein vand til å måtte forhalde seg til ein, eller fleire, medelevar i ei gitt oppgåve.
I arbeid med samskriving kan ein arbeide i små grupper på to, eller i strørre grupper. For å få endå betre utbytte av arbeidmetoden kan ein også trekkje inn elev-elevvuderinga som ein del av arbeidet. Elevane kan då få i oppgåve å vurdere kvarandre sitt arbeid. Då må ein både gi, og ta i mot kritikk, noko som for mange kan vere litt ekkelt og vanskeleg. Difor er det viktig at læraren deler ut enkle og trygge kriterier som elevane skal følgje. Slik vert vurderinga både mindre ekkel og enklare for både eleven som vurderar, men også for eleven som vert vurdert. Den eleven som gir vurdering for også prøve korleis det er å vere i ei lærarrolle.
Mykje av vurderinga i den norske skulen går i dag ut på å fortelje elevane kva dei ikkje kan, i staden for å fokusere på den kompetansen dei har. Difor er elev-elevvurdering eit godt alternativ. Elevane sjølve ser ikkje på vurderinga frå same synspunkt som lærarane, og dette kan vere med å påverke sjølve læringsarbeidet på ein svært god måte, dersom læraren er klar på vurderingskriteria i forhold til læringsmåla.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kjelder:
Lev Vygotskij (2011). Henta 15.10.11, frå http://no.wikipedia.org/wiki/Lev_Vygotskij
Skålid, Jon O. (2009) La elevene vurdere seg selv. Henta 10.10.11, frå http://www.forskning.no/artikler/2009/mars/216056
Kjelder:
Lev Vygotskij (2011). Henta 15.10.11, frå http://no.wikipedia.org/wiki/Lev_Vygotskij
Skålid, Jon O. (2009) La elevene vurdere seg selv. Henta 10.10.11, frå http://www.forskning.no/artikler/2009/mars/216056
Du begrunner bruk av samskriving i skolen på en god og gjennomtenkt måte! Jeg synes det her var fornuftig å trekke inn Vygotskji og hans syn på hvordan mennesker lærer. Det at elever lærer godt i fellesskap, er etter min mening et sentralt argument for å ta i bruk samskriving når elevene skal skrive i skolen. På den måten kan de støtte seg til hverandre i skriveprosessen og slik utvikle seg videre, samtidig som de tar hensyn til de elevene de skriver sammen med. Slik vil de kunne nå lenger i fellesskap. En annen side ved samskriving er da også at de ville måtte lære seg å samarbeide med andre, som jo er en sentral ferdighet senere i livet.
SvarSlettSiden elevene jobber tett på hverandre i samskriving, vil en elev-elev-vurdering kunne være naturlig og gunstig. Det var her godt tenkt å bruke kriterier når elevene skal vurdere hverandre. På denne måten vil vurderingen kunne bli av høyere verdi, fordi læreren bestemmer hva elevene skal fokusere på. Samtidig er det viktig at elevene kan kommentere ting ved teksten ut i fra hvordan den er skrevet. Det er ikke alltid en ferdig "mal" vil passe godt til vurdering av alle typer tekster.
Er vurderingen i skolen slik at den i stor grad forteller elevene hva de ikke kan? Jeg er enig i at elevvurdering kan påvirke læringsarbeidet på en god måte. Å vurdere andres tekster kan også gjøre at elevene blir mer bevisst hva som skal til for å skrive en god tekst.