mandag 10. oktober 2011

Tekst og program

I dag har vi mange ulike måtar å produsere tekstar på.  Utviklinga skjer raskt, og vi ser at den tradisjonelle papir- og blyant-metoden blir mindre brukt enn tidlegare. Sjølv om mange lærarar framleis svergar til denne metoden ser vi at dei digitale verkemidla kjem sakte men sikkert inn som ein viktig del av undervisninga. Det er utruleg mange ulike program ein kan bruke, men nokre av dei vanlegaste er nemnt her:
·         Handskrift – må ha ei leseleg handskrift slik andre på gruppa/lærar enkelt kan lese arbeidet.
·         MS Word og liknande teksbehandlingsprogram – må ha grunnleggjande ferdigheiter. I tillegg er desse sjeldan gratis.
·         E-post – alle må ha PC. Ein er også avhengig av tilgang til internett.
·         DropBox – gratis teneste som let deg enkelt laste opp bilete, filmar og dokument, slik ein lett kan dele det med andre. Avhengig av tilgang til internett.
·         Google Dokumenter – må ha google-konto. Eit gratis program som gjer samskriving i grupper enkelt. Kan sjølv velje kven som skal ha tilgang til dokumentet for kommentering/redigering (alt dette vert registrert i ein endringslogg). Delast enkelt ved hjelp av ein link. Eit minus er at ein må ha internettilgang.
Vi ser klare fordelar (og ulemper) med bruk av digitale verktøy. Og sidan den femte grunnleggande ferdigheita er ”å kunne bruke digitale verktøy”, kjem desse til å verte ein stor del av den framtidige skulekvardagen.

1 kommentar:

  1. Det å kunne bruke digitale verktøy kan være redningen for mange som sliter med skriving, det er min erfaring. Mestringsfølelsen er innen rekkevidde, og det er ofte stas å leite opp bilder til det man skriver. Det er enklere å produsere noe som blir "fint", og bruk av stavekontroll gjør det også rettskrivingen enklere.

    SvarSlett