tirsdag 7. februar 2012

Tenkeverktøy

Å bruke tenkeverktøy i arbeidsprosessar og liknande kan vere svært effektiv. Dei fleste kjenner til den kjende metoden der ein teiknar tankekart på papir. Denne måten å arbeide på kan brukast til å ta notat, idemyldre, visualisere og utvikle idear. Når ein arbeidar på papir kan ein oppleve at det blir tungvindt og det er vanskeleg å redigere på tankekartet. Ein kan oppleve at ein får for liten plass, eller at ein vil endre prioritet på nokre av punkta.

Eit godt alternativ til den tradisjonelle å arbeide med tankekart på, er digitale tankekart.  Desse kan enkelt lagrast i elevane sine digitale mapper, slik ein til ei kvar tid har tankekarta samla på same stad. Det har i seinare tid blitt utvikla fleire gode verktøy for interaktive tankekart, blant anna Xmind, Freemind og Mindomo. Som Høiland og Wølner (2007) skriv i boka Fra digital ferdighet til kompetanse bør inngongsterskelen til programma vere lav, og programvarekostnaden på dei aller fleste verktøyprogramma ha ei prisantydning nær gratis (Høiland og Wølner, s. 50) Programma nemnde ovanfor er alle gratis og passar då godt til bruk i undervisningssituasjonen.


Her ser du eit skjermbilete av eit tankekart eg laga i Mindomo då eg arbeida med ei didaktikkoppgåve i musikk. Problemstillinga står i midten og rundt har eg skreve stikkord som eg vil ha med i oppgåva. Ved å arbeide slik får ein enklare oversikt og det er enkelt å gå inn og legge til/fjerne stikkord. Eit stort pluss med Mindomo er at ein enkelt kan samarbeide ved å dele ei lenkje til dei som skal ha tilgong til tankekartet. Slik kan til dømes fleire gruppemedlemmar vere med å fylle inn tankekartet.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Kjelder:
Høiland, T og Wølner, T.A (2007) Fra digital ferdighet til kompetanse (1.utg.) Gyldendahl akademisk

5 kommentarer:

  1. Det har vært en ny oplevelse å lage tenkekart på nett.Da vi ble presentert for Mindomo i høst ble jeg litt hekta. Jeg har brukt det selv i planlegging, og jeg har introdusert det for kollegiumet.Det var mange som ikke visste at det gikk an å lage tankekart på nett. Du viser at tankeverktøy kan brukes i musikkfaget, ikke bare i de "skriftlige" fagene. Du nevner også flere digitale tankekart som er gratis, disse kan vere aktuelle å ta i bruk i skolen. Det jeg har likt best ved bruk av digitale tankekart er at jeg kan dele det med andre, og de kan igjen fylle inn i tankekartet det de mener er viktig.

    SvarSlett
  2. Her fekk du fram mange gode måtar å ta i bruk tankekart på i undervisninga. Det var fint at du kom med fleire døme til digitale tankekart på internett :)

    SvarSlett
  3. Tankeverktøy er som du nemner eit kjent verktøy å ta i bruk. Både til å ta notat, idemyldre og utvikle idear. Flott at du viser til fleire digitale tankekart. Sjølv har eg berre brukt Mindomo og blei positiv overraska etter å ha nytta dette. Så lenge ein har ei datamaskin med internett tilgjengeleg har ein utallige moglegheiter. Både til privat bruk, men også til elevgruppa. Eit slikt verktøy kan vere med på å tilpasse undervisninga og kan verke fengande for mange.

    SvarSlett
  4. Du får presentert bruk av digitale tankekart på en god måte. Ved å sammenligne det med tankekartet som man kan lage til på papir, får de tydelig fram hvilke fordeler bruk av digitale tankekart har. Etter at jeg ble presentert for ideen om tankekart en gang i skolegangen, brukte jeg det lite. For meg ble det lite oversiktlig og fort rotette når jeg skulle lage til et tankekart på papir. Jeg visste jo ikke helt hva jeg ville komme til å skrive på forhånd, og det ble derfor vanskelig å strukturere arket på en god måte, og få plass til alt jeg ville ha plass til. Dette er elementer som man slipper å tenke på når man tar i bruk et digitalt tankekart, som gjør at jeg nå virkelig må revurdere å bruke denne ideen i mitt studie og hverdag. Med de digitale tankekartene, har mange av "ulempene" med tankekart forsvunnet. Siden det å bruke tankekart kan være svært nyttig i læringsarbeidet, vil disse derfor absolutt være aktuelle til bruk i skolen.

    SvarSlett
  5. Syns du forteller bra om digitale tankekart. Bra du kommer med med flere eksemlpler enn bare Mindomo. Flott at du selv har benyttet deg av verktøyet og viser oss det her. Du viser da at du faktisk vet hva du prater om. Hvis jeg skal sette fingeren på noe mer du kunne tatt med, så er det litt mer refleksjon rundt positive og negative sider ved digitale- og papirtankekart. Det jeg syns er mest genialt er med digitale tankekart er som du skriver at man kan samarbeide. At flere har tigang til det og kan redigere og legge til som man ønsker, akkurat som med Google doc's. Ellers, fint innlegg Oline!

    SvarSlett