mandag 16. april 2012

Gardners intelligenstypar

I 1983 lanserte Howard Gardner teorien om dei åtte intelligensane. Han meinte at alle har ei rekkje intelligensar som fungerar som inngangsportar til fagstoff og læring. For at ein skal få utbytte av desse intelligenstypane er det viktig at skulens undervisning samsvarar med desse inngangsportane. 

Dei åtte intelligenstypane er : 
1.    Språkleg
2.    Logisk-matematisk 
3.    Romlig 
4.    Kropps-kinetisk 
5.    Musikalsk 
6.    Sosial 
7.    Intrapersonleg 
8.    Naturalistisk 

I boka  Mange intelligenser i klasserommet av Armstrong fann eg denne tabellen.
Born som er svært
Tenker
Elsker
Trenger
Språklege
I ord
Lesing, skriving, fortelle historier, leke med ordspill
Bøker, kassetter, skriveredskaper, papir, dagbøker (…)
Logisk-matematiske
Ved å trekke slutninger
Eksperimentere, stille spørsmål, regne (…)
Materialer å eksperimentere med, naturvitenskaplig materiell (…)
Romlege
I bilder og illustrasjoner
Å lage design, teikning, visualisering (…)
Kunst, LEGO-klosser, film, lysbilder (…)
Kropps-kinetiske
Gjennom kroppslige følelser
Å danse, løpe, hoppe, bygge, berøre, gestikulere
Rollespill, drama, bevegelse, ting å bygge med (…)
Musikalske
Via rytmer og melodier
Song, plystring, nynning, slå takten med føtter og hender (…)
Samsang, turer til konserter, å spille musikk hjemme og på skolen (…)
Sosial
Ved å prøve ut ideer på andre
Å lede, å organisere, være saman med andre, manipulere, megle (…)
Venner, gruppeleker, sosiale sammenkomster (…)
                                                            Utdrag frå Figur 3.1:42 I: Armstrong, T (2003) 
I tabellen ser vi korleis elevar med dei ulike intelligensane tenkjer, kva dei elskar og  kva dei treng. Kanskje er dette noko alle lærarar bør vere merksame på? Ein må også vere merksam på at dei fleste menneske har kombinasjonar av desse intelligensane. 
Dersom ein skal koble saman desse intelligensane med IKT-verktøy, kan ein få denne lista. 
1.    Språkleg - tekstprogram
2.    Logisk - matematisk - rekneark
3.    Romlig - biletredigeringsprogram
4.    Kropps-kinetisk - dansematter, Nintendo Wii
5.    Musikalsk - Audacity, komponseringsprogram
6.    Sosial - sisal programvare, GoogleDocs
7.    Intrapersonleg - tankekar, skriveprogram
8.    Naturalistisk - kart, t.d GoogleEarth 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kjelde:  Armstrong, T (2003) Mange intelligenser i klasserommet. Abstrakt forlag

2 kommentarer:

  1. Dette var interessent lesning Oline!
    Ein har kanskje lett for å tenkje at IQ har med teoretisk intelligens å gjere, men ein kan måle IQ i musikalsk, kustnarisk og kroppskinetisk utfalding også. Det vil seie at ein treng ikkje vere udugelig sjølv om ein ikkje meistrer å sitte i ro med lærebøker.

    Interessent å sjå at vi er ulike, og lærer på varierte arbeidsmetoder, og dermed er det viktig at læraren også varierer undervisninga, og ikkje berre underviser på måten det alltid har blitt gjort. Ein må alltid fornye seg og vere kreativ.

    SvarSlett
  2. Du får fram Howard Gardners ulike intelligenser på en god måte. Ved å i tillegg komme med eksempler i klasserommet og digitalt, viser du hvordan de ulike intelligenstypene kan arbeides med i skolen. Jeg er enig i at dette er noe som lærere bør være oppmerksomme på. Elever er ulike og lærer på ulike måter. Når lærerens oppgave nettopp er å lære bort til elever, vil det være vesentlig at han/hun gjør det på en måte som er til det beste for hver enkelt elev. Da er det viktig å legge opp undervisningen sin slik at man treffer alle elevene med de læringsaktivitetene som det legges opp til.

    SvarSlett