Dei åtte intelligenstypane er :
1. Språkleg
2. Logisk-matematisk
3. Romlig
4. Kropps-kinetisk
5. Musikalsk
6. Sosial
7. Intrapersonleg
8. Naturalistisk
I boka Mange intelligenser i klasserommet av Armstrong fann eg denne tabellen.
| Tenker | Elsker | Trenger |
Språklege | I ord | Lesing, skriving, fortelle historier, leke med ordspill | Bøker, kassetter, skriveredskaper, papir, dagbøker (…) |
Logisk-matematiske | Ved å trekke slutninger | Eksperimentere, stille spørsmål, regne (…) | Materialer å eksperimentere med, naturvitenskaplig materiell (…) |
Romlege | I bilder og illustrasjoner | Å lage design, teikning, visualisering (…) | Kunst, LEGO-klosser, film, lysbilder (…) |
Kropps-kinetiske | Gjennom kroppslige følelser | Å danse, løpe, hoppe, bygge, berøre, gestikulere | Rollespill, drama, bevegelse, ting å bygge med (…) |
Musikalske | Via rytmer og melodier | Song, plystring, nynning, slå takten med føtter og hender (…) | Samsang, turer til konserter, å spille musikk hjemme og på skolen (…) |
Sosial | Ved å prøve ut ideer på andre | Å lede, å organisere, være saman med andre, manipulere, megle (…) | Venner, gruppeleker, sosiale sammenkomster (…) |
I tabellen ser vi korleis elevar med dei ulike intelligensane tenkjer, kva dei elskar og kva dei treng. Kanskje er dette noko alle lærarar bør vere merksame på? Ein må også vere merksam på at dei fleste menneske har kombinasjonar av desse intelligensane.
Dersom ein skal koble saman desse intelligensane med IKT-verktøy, kan ein få denne lista.
1. Språkleg - tekstprogram
2. Logisk - matematisk - rekneark
3. Romlig - biletredigeringsprogram
4. Kropps-kinetisk - dansematter, Nintendo Wii
5. Musikalsk - Audacity, komponseringsprogram
6. Sosial - sisal programvare, GoogleDocs
7. Intrapersonleg - tankekar, skriveprogram
8. Naturalistisk - kart, t.d GoogleEarth
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kjelde: Armstrong, T (2003) Mange intelligenser i klasserommet. Abstrakt forlag
Dette var interessent lesning Oline!
SvarSlettEin har kanskje lett for å tenkje at IQ har med teoretisk intelligens å gjere, men ein kan måle IQ i musikalsk, kustnarisk og kroppskinetisk utfalding også. Det vil seie at ein treng ikkje vere udugelig sjølv om ein ikkje meistrer å sitte i ro med lærebøker.
Interessent å sjå at vi er ulike, og lærer på varierte arbeidsmetoder, og dermed er det viktig at læraren også varierer undervisninga, og ikkje berre underviser på måten det alltid har blitt gjort. Ein må alltid fornye seg og vere kreativ.
Du får fram Howard Gardners ulike intelligenser på en god måte. Ved å i tillegg komme med eksempler i klasserommet og digitalt, viser du hvordan de ulike intelligenstypene kan arbeides med i skolen. Jeg er enig i at dette er noe som lærere bør være oppmerksomme på. Elever er ulike og lærer på ulike måter. Når lærerens oppgave nettopp er å lære bort til elever, vil det være vesentlig at han/hun gjør det på en måte som er til det beste for hver enkelt elev. Da er det viktig å legge opp undervisningen sin slik at man treffer alle elevene med de læringsaktivitetene som det legges opp til.
SvarSlett